Archiwa kategorii: Nowy Jork

Łaskawy Prezydent Clinton

Prezydent Clinton od poczatku swej kadencji, a nawet przed wyborami dawal znaki, ze mimo swego wyksztalcenia na amerykanskich uniwersytetach „pierwszej ligi”, ma problemy z wlasciwym zrozumieniem sytuacji w jakich sie sam stawia i zagrozenia, które sam dla siebie tworzy. Niestety, … Czytaj dalej

Opublikowano Nowy Jork, polityka, społeczeństwo, usa, wybory prezydenckie 2000 r w USA, Żydzi | Otagowano , , , , , , , , | Dodaj komentarz

O Polskosci, korespondencja z Nowego Yorku

by Jaroslaw Tondera Siedze sobie w mym brooklynskim mieszkaniu, patrze w okno i taka mysl mnie nachodzi, ze przeciez niedlugo ciotka moja tu przyjedzie. Rodzina znaczy, osoba mi bliska, a starsza zarazem. Pokolenie niby stracone, bo to wojna przeciez, okupacja, … Czytaj dalej

Opublikowano imigracja, Immigrant, kultura polska, Nowy Jork, Polacy w USA, polonia, polonia w usa, społeczność, usa | Otagowano , , , , , , , , , , , , , | Dodaj komentarz

POLONIA OF THE EASTERN GREAT LAKES

by MICHAEL PIETRUSZKA (Buffalo-New York) When most Western New Yorkers think of Polonia, they think of events and people located in the City of Buffalo or one of its immediate suburbs, such as Cheektowaga, Depew or West Seneca. Few people … Czytaj dalej

Opublikowano kultura, kultura polska, Nowy Jork, polonia, polonia w usa, społeczeństwo, społeczność, usa | Otagowano , , , , , , , , | Dodaj komentarz

Historia górali nowojorskich

Grzegorz Guzinski Korespondencja z Nowego Yorku Motto: „zyje jeszcze w Poroninie stary baca, co Heinekenem w Central Parku leczyl kaca…” Podobno uczeni w pismie powiadaja, ze najwiecej górali jest najpierw w Zakopanem a potem w Szikago(czyt.: Chicago) na Millokach. Moze … Czytaj dalej

Opublikowano górale, historia, Nowy Jork, polonia, polonia w usa, społeczność, usa | Otagowano , , , , , | Dodaj komentarz

NORTH AMERICA IN THE EYES OF THE POLISH BEHOLDER

New York Cultural Exchanges Report by Vina Castellarin The celebration at the Kosciuszko Foundation is a true example of dedication in promoting educational and cultural ex-changes between the United States and Poland and in increasing American understan-ding of Polish culture … Czytaj dalej

Opublikowano Nowy Jork, polonia, polonia w usa | Otagowano , , , , , , | Dodaj komentarz

Terrorysci zyja wsród nas

Dawniej wszyscy narzekali na korki na wielkim miedzynarodowym lotnisku w Newarku (stamtad lataja takze samoloty do Polski). Ale jednego dnia te opóznienia dzieki Bogu okazaly sie ocaleniem prawdopodobnie dla kilku tysiecy ludzi. Ten dzien, który juz jest historia, to 11 … Czytaj dalej

Opublikowano 11 września - Atak na WTC, islam, islamiści, muzułmanie, Nowy Jork, terroryści | Otagowano , , , , , | Dodaj komentarz

Ostatnie trzy dni pazdziernika korespondencja z frontu wojny w Nowym Jorku

29-ty pazdziernik, 2001 Dzisiaj rozpoczely sie przesluchania w sadzie na temat zamkniecia rozdzielni poczty na Manhattanie. Pracownicy sa oburzeni, ze oklamano ich iz powietrze w pomieszczeniach jest wolne od bakterii. Odnotowano na tej poczcie nowy przypadek plucnej odmiany waglika; na … Czytaj dalej

Opublikowano 11 września - Atak na WTC, Nowy Jork | Otagowano , , , , | Dodaj komentarz