Odżywianie po amerykańsku :)

Statystyki podaja, ze:

  • Przecietny Amerykanin kazdego roku zjada 1,417 funtów zywnosci.

  • Konsumpcja dodatków chemicznych wynosi okolo 9 funtów na jedna osobe.

  • 965,000 Amerykanów pije na sniadanie Coca-Cole.

  • Suma wydawana przez Amerykanów kazdego roku na pakowane ciastka wynosi 3,900,000,000 dolarów.

  • Przecietny Amerykanin zjada codziennie 20 lyzeczek cukru.

  • Dlugosc biznesowego lunchu wynosi 67 minut.

  • Ilosc masla orzechowego konsumowanego przez Amerykanów kazdego roku wynosi: 700 milionów funtów ( tyle, ze wystarczyloby na pokrycie nim calego Grand Canyon).

  • 22% amerykanskich plonów ziemniaczanych przeznaczanych jest na frytki.

  • Liczba lunchów zjedzonych przez Billa Gates’a podczas ostatniej wizyty w Moskwie poza McDonaldem wynosi: 0.

  • Liczba sody konsumowanej przez przecietnego Amerykanina kazdego roku wynosi: 45 galonów.

  • Przez rok przecietny Amerykanin zjada 4 funty masla.

  • Delta Airlines kazdego dnia w swoich samolotach zuzywa okolo 6,000 funtów orzeszków ziemnych.

  • Wegetarianami jest 12 milionów Amerykanów.

        Czasami sluchajac ekspertów, którzy wypowiadaja sie na temat zdrowego odzywiania, wydaje sie, ze w praktyce jest to bardzo skomplikowane. Ale w istocie tak nie jest. Wystarczy wprowadzic w swoje codzienne zycie kilka podanych ponizej rad, aby pomóc sobie, a „dobre przyzwyczajenia sa kluczem do zdrowia”.

Jakie jest właściwe odżywianie? Oto przykładowy przepis na prawidłowe odżywianie:

1. Na sniadanie dolej kawy do mleka, a nie mleka do kawy. W ten sposób zyskujesz 25% witaminy D, której potrzebujesz kazdego dnia i 30% wapnia.

2. Kazdego ranka polknij witaminy.

3. Pij dwie szklanki wody przed kazdym posilkiem. Pozwoli ci to utrzymac wlasciwy poziom plynów w organizmie oraz spowoduje, ze zjesz mniej i unikniesz nadwagi.

4. Zawsze zamawiaj pizze z podwójna porcja sosu pomidorowego oraz bez sera lub jesli juz musisz to „light”. Mezczyzni spozywajac duzo pomidorów, które zawieraja pewien rodzaj barwnika zblizonego do karotyny, moga uchronic sie przed ryzykiem raka.

5. Staraj sie dodawac do potraw duzo cebuli. Zawiera ona zwiazki, które chronia serce.

6. Pij herbate. Naukowcy odkryli, ze picie herbaty, szczególnie czarnej, pomaga w przeciwdzialaniu chorobom serca, rakowi i zmarszczkom.

7. Kazdego dnia o 3.00 zjedz jakas przekaske. Pozwoli ci to do konca dnia zachowac energie. Nie jedz batonika, najlepiej jesli bedzie to: jogurt, owoce, krakersy z serem lub jajko na twardo oraz mala butelka wody.

8. Zawsze zostawiaj skórke na owocach. W skórce znajduje sie wiele substancji odzywczych i blonnika.

9. Kazdego dnia wypijaj 8 szklanek wody.

10. Wybieraj zawsze czerwone grapefruity zamiast bialych. Zawieraja ten sam pozyteczny naturalny barwnik, który znajduje sie w pomidorach.

11. Raz w tygodniu jedz lososia lub inna rybe. Ryby zawieraja bogaty zwiazek tluszczowy, który chroni przed arytmia i atakiem serca.

12. Jedz duzo warzyw, jest to najzdrowszy rodzaj zywnosci.

13. Unikaj tlustych posilków. Badania pokazuja, ze kilka godzin po zjedzeniu posilku zawierajacego 50 do 80 gramów tluszczu, naczynia krwionosne sa mniej elastyczne.

14. Zawsze jedz (malutki) deser. Slodycze takie jak ciastka czy lody sygnalizuja mózgowi, ze posilek zostal zakonczony. Bez tego mozesz czuc sie nie zaspokojony i cala noc szukac w kuchni czegos slodkiego.

15. Zjadaj mala miseczke suchych platków przed pójsciem spac.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii odżywianie, przepis na zdrowe odżywianie, zdrowie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s